"Olettakaamme sitten, että sanon 'en voi erehtyä siitä, että tämä on kirja' samalla kun osoitan jotakin esinettä. Minkälainen erehdys tässä voisi sattua? Onko minulla siitä mitään selvää mielikuvaa?" (Varmuudesta, kohta 17)
Ajattelu (kieli) tekee meille kepposiaan! Se ei osaa OSOITTAA lahjaan ajattelematta sen antajaa. Heideggerin kätkeytyminenkin luo mallin dualistisesta kokemuksesta: jokin kätkeytyy. Yritän vielä näin: ILON KOKEMUS on lahjan ja sen antajan erottamattomuutta, jotain jota AJATTELU ei jaa antajaan ja annettuun... ilon kokemus on vilpittömintä kiitollisuutta ei-mitään kohtaan.
Kuva ja otsikko kollegani Niina Salonpään.
VastaaPoistaSiltä näyttää. Cogito, ergo sum.
VastaaPoista"Ajatteleminen on naamioitumista" vai "Ajatteleminen vaatii naamioitumista" vai peräti "Ajatteleminen vaalii naamioitumista"?
VastaaPoistaKaikki nuo ainakin on haastettava... ajattelulla.
PoistaTai "Ajatteleminen on lahja jonka kätkeytyminen itselleen suo" (Heideggerin malliin) tai "Ajatteleminen on lahja, jonka joulupukki itselleen antaa".
PoistaAjattelu (kieli) tekee meille kepposiaan! Se ei osaa OSOITTAA lahjaan ajattelematta sen antajaa. Heideggerin kätkeytyminenkin luo mallin dualistisesta kokemuksesta: jokin kätkeytyy. Yritän vielä näin: ILON KOKEMUS on lahjan ja sen antajan erottamattomuutta, jotain jota AJATTELU ei jaa antajaan ja annettuun... ilon kokemus on vilpittömintä kiitollisuutta ei-mitään kohtaan.
PoistaNo. Tuo oli yritys joksikin...
Tai "Ajatteleminen on lahja jonka kätkeytyminen itselleen suo" (Heideggerin malliin) tai "Ajatteleminen on lahja, jonka joulupukki itselleen antaa".
Poista