perjantai 16. kesäkuuta 2017

NOSTALGIAN TÄYDELLISYYS




Nostalgialla on huono maine aidon ja toden kieltämisenä.  Minä taas otan siitä kaiken irti. Se ei ole menneen vaan läsnäolevan kaipaamista. Sen muistamista. Se kokoaa yhteen sen, mitä havainnosta ja ajattelusta jää yli. Tai puuttumaan (mikä on tietenkin ihan sama asia koska tietoisuuteni ei voi ajatella itseään). Nostalgia on minulle yhtä tärkeää kuin hyvyys, kauneus ja totuus, koska niistä jokaisesta se minua muistuttaa. Ja tietenkin hetken tärkeydestä.

3 kommenttia:

  1. Minulle nostalgia on sitä, että muistan tässä hetkessä jo tapahtuneen hyvän ja alan suunnata sen mahdollisuuden mukaan. Esimerkiksi tässä hetkessä kun katselen tyyntyvää järveä, havaintooni kerrostuvat kaikki ne toiset kerrat, joina olen tuntenut suurta tyydytystä tämän järven äärellä olemisesta: havaintoni ja olemisen on elävän nostalgian värittämää.

    VastaaPoista