tag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post5171276865087119351..comments2024-03-28T20:54:02.220+00:00Comments on NIETZSCHEN AIVASTUS (eli Juha Saari kirjoittaa yhä): RIISTOA, OMIMISTA JA HÖLMÖÄ HYVÄNTAHTOISUUTTA (lisätty hesarilinkki)http://juhasaari.blogspot.comhttp://www.blogger.com/profile/10699587944607134455noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-48470379371530825992018-05-15T20:47:09.594+00:002018-05-15T20:47:09.594+00:00Kyllä siinä varmasti on banalisoinnin vaara - minu...Kyllä siinä varmasti on banalisoinnin vaara - minusta tuntuu useimmiten siltä kun fiksutkin ulkomaiset ihmiset viittaavat kohteliaisuuttaan huonosti tuntemaansa suomalaiseen kulttuuriin ja tekevät sen yleensä kliseisesti. Siksi varmasti kyselevä suhtautuminen on parempi. Toisaalta, aika törkeää lainailun pitää olla ennen kuin siitä voi pahastua. Pikemminkin juuri tuo banaaliuden vaara on vaanimassa.Vesa Haapalahttps://www.blogger.com/profile/08955667996076890373noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-83502141006056402892018-05-15T13:52:29.912+00:002018-05-15T13:52:29.912+00:00Omimisen suhteellisuudesta vielä: kuuntelemme koko...Omimisen suhteellisuudesta vielä: kuuntelemme koko porukka töissä ylen ykköstä ja tänään sieltä tuli kaija saariahon sävellys Viisi japanilaista puutarhaa. Tunnelma oli zen-mystinen. Saariaho on ollut japanissa joo, mutta tuli mieleeni tuo kantokorven viittaus picasson primitivistiseen fiilistelyyn ja sen ihailuun taidepiireissä. Eikö voi kysyä, onko viittailu vieraisiin kulttuureihin liian helposti sen banalisointia. Vaikka siis tarkoitus ois hyvä. <br /><br />http://juhasaari.blogspot.comhttps://www.blogger.com/profile/10699587944607134455noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-73904344036801136852018-05-15T13:37:36.376+00:002018-05-15T13:37:36.376+00:00En ole satavarma. Sun veli vois tietää paremmin. J...En ole satavarma. Sun veli vois tietää paremmin. Joo. Alaston kriitikko oli/on hieno blogi.http://juhasaari.blogspot.comhttps://www.blogger.com/profile/10699587944607134455noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-54245347495708257502018-05-15T05:36:59.860+00:002018-05-15T05:36:59.860+00:00Tuota juttua en tiennytkään. Luin aika lailla lail...Tuota juttua en tiennytkään. Luin aika lailla lailla säännöllisesti Alastonta kriitikkoa, ja onhan tällaisen yhden miehen instituution lähtö kova pala hyvin monella tavalla - ei vähiten niille jotka olivat henkilökohtaisesti ystäviä, mutta yleisemminkin.Vesa Haapalahttps://www.blogger.com/profile/08955667996076890373noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-35561948651265691322018-05-14T21:36:55.505+00:002018-05-14T21:36:55.505+00:00Se oli kyllä kiinnostava tyyppi. Olikos muuten nii...Se oli kyllä kiinnostava tyyppi. Olikos muuten niin, että se halus perustaa Nostromon mm. siks, että sais James Crumleyn Viimeisen kunnon suudelman tuotua Suomeen. On muuten hyvä kirja.http://juhasaari.blogspot.comhttps://www.blogger.com/profile/10699587944607134455noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-47972042858573590072018-05-14T15:28:21.194+00:002018-05-14T15:28:21.194+00:00Juha, erittäin ikävä juttu. Viikonloppuna kuulin a...Juha, erittäin ikävä juttu. Viikonloppuna kuulin asiasta veljeltäni, joka on ollut tekemisissä Kantokorven kanssa vuosikaudet. Hesarissa oli sunnuntaina pikku ilmoitus. Harmi että OK ehti olla vain muutamia kuukausia eläkkeellä. Ilmeisesti elämäntavoilla oli melkoisesti osuutta lähtöön. Joka tapauksessa olisi varmasti ollut parempi, että OK olisi jatkanut oman näkökulmansa tuomista taidekentälle. Kuitenkin suhteellisen nuori ihminen.Vesa Haapalahttps://www.blogger.com/profile/08955667996076890373noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-61926990930185964262018-05-14T15:06:39.576+00:002018-05-14T15:06:39.576+00:00Linkittämäni jutun kirjoittaja Otso Kantokorpi kuo...Linkittämäni jutun kirjoittaja Otso Kantokorpi kuoli 11.5.http://juhasaari.blogspot.comhttps://www.blogger.com/profile/10699587944607134455noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-22160189044883033652018-05-12T11:06:03.463+01:002018-05-12T11:06:03.463+01:00Kohdat 4, 5 ja 7 päivitetty.Kohdat 4, 5 ja 7 päivitetty.http://juhasaari.blogspot.comhttps://www.blogger.com/profile/10699587944607134455noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-56468547380620781422018-05-12T07:29:21.464+01:002018-05-12T07:29:21.464+01:00Tästä myös nyt juteltu Vesan puolella, mutta ilkik...Tästä myös nyt juteltu Vesan puolella, mutta ilkikurisesti näen, että kun nämä omimis-huomauttelijat tekevät huomioitaan, niin on ihan selvää, että juuri siitä suunnastahan tulevat kaikkein raivokkaimmat liberaaliglobalistit. Koko globalismi perustuu monilla eri tasoillaan omimiseen, integraation toiveisiin jne. Miten monikulttuurisuus voisi toteutua missä tahansa, jos alkuperäisasiaX, jota itseisarvona nyt katsotaan, on siirretty juuriltaan, omasta tilastaan, omasta ekologisesta lokerostaan? <br />Mielestäni päivänselvä umpikuja, arvoisat sensorit. Paitsi jos omimis-huomauttelijat tahtovat todellakin Rajat ja rajatut kansat ja valtiot, paikallisuudet takaisin. Vasta sitten he olisivat loogisia. <br /><br />Taiteen, kirjallisuuden suhteen kyllä sitten vallitsenee edelleen sananvapaus? Eikö? <br /><br />Jos ei, niin tämähän menee vieläkin nurinkurisemmaksi. Eli ihan tyypilliseksi poliittiseksi kaksois/kolmoistandardisuudeksi, joka on sitä 2000-luvun farssia huonoimmilaan. <br /><br /><br />jope Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-14782923100792559822018-05-11T10:01:26.100+01:002018-05-11T10:01:26.100+01:00Joo, ei ole sama tietenkään. Pohdinta vaan tuli mi...Joo, ei ole sama tietenkään. Pohdinta vaan tuli mieleeni tuota kantokorpea lukiessa. http://juhasaari.blogspot.comhttps://www.blogger.com/profile/10699587944607134455noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-44845288669659882722018-05-11T08:54:34.445+01:002018-05-11T08:54:34.445+01:00Minusta se ei ole kuitenkaan lainaamista.
Picasso...Minusta se ei ole kuitenkaan lainaamista. <br />Picasso käyttää olemassaolevaa, sellaista mitä löytyy hänen tajunnastaan ja kokemastaan, mutta siitä tulee hänen tekemänään picassoa.<br />Naamioita on esimerkiksi käytetty monina eri aikoina eri tarkoituksiin. Ne eivät kuulu kenellekään. <br /><br />Minusta tämä on ihan eri juttu kuin se, että joku lainaa tutkielmaansa kappaleita toisen tekstistä sellaisenaan. Marjatta Mentulahttps://www.blogger.com/profile/03925981197479544067noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-18409194084997321062018-05-10T21:22:11.774+01:002018-05-10T21:22:11.774+01:00Afrikkalaiset naamiot Picassoa inspiroi. Tuossa na...Afrikkalaiset naamiot Picassoa inspiroi. Tuossa naisen naamassa sitä voi mielestäni nähdä.http://juhasaari.blogspot.comhttps://www.blogger.com/profile/10699587944607134455noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4387355007515650394.post-91364746653520963352018-05-10T20:18:28.716+01:002018-05-10T20:18:28.716+01:00Minusta kubismilla ei ole mitään tekemistä primiti...Minusta kubismilla ei ole mitään tekemistä primitiivitaiteen kanssa. <br /><br />Kubistit hajottivat kohteen osiinsa ja kokosivat uudelleen, eivät matkineet muuta kuin ehkä toisiaan silloin kun suuntaus oli suosiossa. <br /><br />Jos joku työ tuo mieleen jotakin aiemmin ollutta, niin se ei tarkoita, että aiempaa olisi lainattu. Yhdennäköisyys voi olla myös sattumaa. Marjatta Mentulahttps://www.blogger.com/profile/03925981197479544067noreply@blogger.com